• Home
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Weblog
  • Contact

Creëer een consistente klantervaring via alle kanalen

26 maart 2016 / By Fabrice Polak

Hoe kan de customer experience in sales en marketing helpen?

De retailsector is vrijwel dagelijks aan veranderingen onderhevig. Grote winkelketens die (dreigen om te) vallen, nieuwe toetreders en retailers die worstelen met de omnichannel-uitdagingen. De huidige visie op omnichannel-voorbeelden, het succesvol combineren van de online & fysieke winkelomgeving én de winkelstraat van de toekomst.

Het belangrijkste aspect van de omni-channel is een consistente klantervaring via alle kanalen te creëren; consistente branding, communicatie en service.

Fabrice Polak

Aspecten van Omnichannel

Het belangrijkste aspect van de omni-channel is een consistente klantervaring via alle kanalen te creëren; consistente branding, communicatie en service. Omni-channel gaat na hoe klanten nu winkelen en hoe klanten hun aankopen doen.. De meeste klanten winkelen en zullen vele kanalen raadplegen alvorens tot een aankoop te komen en willen kiezen hoe en waar ze hun producten willen ontvangen. Er is geen beste methodiek of model voor omni-channel; het hangt allemaal af van wat de eisen van klanten zijn. Hoe deze modellen fysiek zijn uitgevoerd, hangt af van de huidige logistieke infrastructuur.Een naadloze ervaring tussen de digitale online en fysieke winkel omgeving. De digitaal “enabled store” wordt een verlengstuk van de online ervaring, door middel van mobiele apps met extra functies in de winkel die ingeschakeld wordt (bijvoorbeeld aanvullende productinformatie). Het is ook belangrijk dat de winkel managers digitaal toegang hebben tot de inventaris, extra product data, informatie over de klanten die instore zijn zodat ze een uitzonderlijke service kunnen bieden aan klanten.

Leave a Comment

Cancel Reply

*Please complete all fields correctly

Copyright © 2019 Salesmotion. Alle rechten voorbehouden.